Om mönstrade tapeter och fondväggar

Jag har tittat en hel del på tapeter idag för jag ska hjälpa en tjej att inreda hennes sovrum. Vi ska hitta en mönstrad tapet som är kvinnlig och vacker och rogivande. Sovrummets färger ska gå i brungrå, cremevit och ljusrosa. Jag tänker mig något med blommor och lite slingrande mönster. Det jag har insett är att det blir inte snyggt att ha för småmönstrat. Det ser ofta snyggt ut när man tittar på rullen men när man ser den i ett helt rum så blir det bara smetigt och rörigt. Därför rekommenderar jag att ha lite större mönster om man ska ha mönster. Jag tycker det ger ett mer lugnare intryck. Testa själva i såna provtapetsera program som många tapettillverkare har på internet. Man blir ofta förvånad över hur en tapet som såg snygg ut som en liten del inte alls passar på en hel vägg eller i ett helt rum.

 

Kommentera

