Projekt: Hudfärgat skräprum blir mysrum

Även detta rum var ett rum som kommunen har i en samlingslokal dit människor kan gå som inte mår så bra. Det hade använts som ett rum man hade ställt in skräp och så var det ett biljardbord intryckt i det. ( På före bilden har vi tagit bort skräpet och bara soffan å väggen kvar) Men det man tänkte mest på var de riktigt fula hudfärgade väggarna. Och tyvärr så fick jag inte måla om var restriktionerna uppifrån kommunen.

Men jag gillar utmaningar! Så hur skulle man få detta rum att bli mysigt med dessa fula väggar. Och vilka färger skulle man kunna använda. Jag funderade ett tag. Att bara använda svart och vitt eller grått skulle göra att väggarna märktes ännu mer eftersom de då skulle bli den starkaste färgen. Jag behövde använda svart och vet som är neutrala och lugnande färger men jag behövde hitta någon mer färg som gjorde att den orangegulrosa färgen inte blev så ful. Jag kom fram till att en ganska mörk lila skulle vara lösningen. Jag blev förvånad hur bra den blev. När allt var klart så blev ”hudfärgen” faktiskt riktigt snygg och utan den hade det inte varit samma sak. Den gav värme till rummet och kompletterade de andra färgerna jättebra. Att själva rummet fick en asiatisk touch kändes också väldigt rätt och gav mycket myskänsla. Hoppas ni håller med 🙂

Kommentera

